Неділля, 29.06.2025, 15:13
Вітаю Вас Гість | RSS
Главная | Каталог статей | Зареєструватися | Вхід
Меню
Категории раздела
Мои статьи [4]
Вхід на сайт
Поиск
Друзі
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Сайт учителя української мови та літератури Гончаренко С.О.
    Главная » Статьи » Мои статьи

    календарне планування для 8 класів

    № з/п

    Тема уроку

    Год.

     

    1

    Вступ. Мова – найважливіший засіб пізнання, спілкування і впливу .

    1

     

     

    2

    РМ№1. Повторення відомостей про мовлення, спілкування, текст, стилі і типи мовлення. Різновиди аудіювання. Навчальне читання мовчки.

    1

     

     

    3

    Повторення.

    Словосполучення і речення; члени речення, однорідні члени речення, звертання, вставні слова.

    1

     

     

    4

    Просте і складне речення Пряма мова і діалог.

    1

     

     

    5

    РМ №2. Усний стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі.

    1

     

     

    6

    РМ№3.  Письмовий стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі.

     1

     

     

    Синтаксис і пунктуація

     

    7

    Словосполучення. Будова і види словосполучень за способом вираження головного слова.

    1

     

     

    8

    Речення. Види речень за метою висловлювання; окличні речення (повторення).

    1

     

     

    9

    Речення прості і складні (повторення), двоскладні й односкладні. Розділові знаки в кінці речення (повторення).

    1

     

     

    10

    Порядок слів у реченні. Логічний наголос.

    1

     

     

    11

    РМ №4. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.

    1

     

     

    Просте речення

     

    12

    Двоскладне речення. Головні і другорядні члени речення.

    1

     

     

    13

    Підмет: види підметів та способи їх вираження.

    1

     

     

    14

    РМ №5. Письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.

    1

     

     

    15

    Присудок: види присудків та способи їх вираження.

    1

     

     

    16

    Тире між підметом і присудком.

    1

     

     

    17

    Другорядні члени речення. Означення. Способи вираження означення. Прикладка як різновид означення. Правопис прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки

    1

     

     

    18-19

    РМ№ 6-7 Контрольний стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі

    2

     

     

    20

    Аналіз контрольного переказу. Додаток як другорядний член речення. Способи вираження додатка.

    1

     

     

    21

    Обставина. Види обставин. Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами. Синтаксичний розбір простого неускладненого речення.

    1

     

     

    22

    Узагальнення й систематизація знань вивченого з теми «Просте речення».

     

     

     

    23

    Контрольна тестова робота № 1. Словосполучення. Головні та другорядні члени речення.

    1

     

     

    Односкладні прості речення. Неповні речення

     

    24

    Аналіз тестової контрольної роботи. Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка (означено-особові, неозначено-особові, безособові).

    1

     

     

    25

    Узагальнено-особові односкладні речення.

    1

     

     

    26 - 27

    РМ№ 7-8.  Контрольний твір-опис місцевості на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.

    2

     

     

    28

    Аналіз контрольного твору. Односкладні прості речення з головним членом у формі підмета (називні).

    1

     

     

    29

    Односкладні прості речення як частини складного речення.

    1

     

     

    30

    Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях.

    2

     

     

    31

    Контрольний диктант. Синтаксичний розбір односкладних речень.

    1

     

     

    32

    Аналіз контрольного диктанту. Контрольне читання мовчки.

    1

     

     

    33

    Узагальнення й систематизація знань з теми «Односкладні прості речення. Неповні речення».

     

     

     

    34

    Контрольна тестова робота № 2. Односкладні прості речення. Неповні речення.

    1

     

     

    35

    Аналіз контрольної роботи. РМ№9. Конспектування як різновид стислого переказу прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки.

    1

     

     

    Речення з однорідними членами

     

    36

    Однорідні члени речення (зі сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком).

    Кома між однорідними членами.

    1

     

     

    37

    Речення з кількома рядами однорідних членів

    1

     

     

    38

    РМ№10. Письмовий докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням .

    1

     

     

    39

    Однорідні й неоднорідні означення.

    1

     

     

    40

    Узагальнюючі слова в реченнях з однорідними членами. Двокрапка і тире при узагальнюючих словах у реченнях з однорідними членами .

    1

     

     

    41

    РМ№11. Контрольний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії та культури в публіцистичному стилі.

    1

     

     

    42

    РМ№12. Контрольний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії та культури в публіцистичному стилі.

    1

     

     

    43

    Аналіз контрольного переказу. Синтаксичний розбір простого речення.

    1

     

    44

    Звертання непоширені і поширені. Розділові знаки при звертаннях.

    1

     

    45

    Вставні слова (словосполучення і речення). Розділові знаки при вставних словах.

    1

     

     

    46

    Групи вставних слів і словосполучень за значеннями

    1

     

     

    47

    Синтаксичний розбір простого речення. Узагальнення й систематизація знань з теми «Речення з однорідними членами».

    1

     

     

    48

    Контрольна тестова робота № 3. Речення з однорідними членами, звертаннями та вставними словами.

    1

     

     

    Речення з відокремленими членами

     

    49

    Аналіз контрольної роботи. Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення.

    1

     

     

    50

    РМ №13. Письмовий твір-оповідання на основі почутого (з обрамленням).

    1

     

     

    51

    Відокремлене означення. Розділові знаки в реченнях з відокремленими означеннями .

    1

     

     

    52

    Відокремлена прикладка. Розділові знаки в реченнях з відокремленими прикладками.

    1

     

     

    53

     Відокремлена обставина. Розділові знаки в реченнях з відокремленими обставинами.

    1

     

     

    54

    Відокремлений додаток.

    1

     

     

    55

    РМ№14. Ділові папери. Протокол.

    1

     

     

    56

    Відокремлені уточнюючі члени речення. Розділові знаки в реченнях з відокремленими уточнюючими членами речення.

    1

     

     

    57-58

    РМ№15-16. Контрольний твір-роздум на морально-етичну (суспільну) тему в публіцистичному стилі.

    2

     

     

    59

    Аналіз контрольного твору. Синоніміка простих речень з відокремленими й уточнюючими членами речення (закріплення).

     

     

     

    60

    Розділові знаки в реченнях з відокремленими й уточнюючими членами речення (закріплення).

    1

     

     

    61

    Контрольне аудіювання. Синтаксичний розбір простого речення.

    1

     

     

    62

    Узагальнення й систематизація знань з теми «Речення з відокремленими членами»

    1

     

     

    63

    Контрольна тестова робота № 4. Речення з відокремленими членами.

    1

     

     

    64

    Аналіз контрольної роботи.

    1

     

     

    Повторення в кінці року

     

    64-65

    Головні та другорядні члени речення.

    2

     

     

    66

    Контрольний диктант.

    1

     

     

    67

    Аналіз контрольного диктанту. Читання вголос.

    1

     

     

    68

    Односкладні й неповні прості речення.

    1

     

     

    69

    Просте ускладнене речення.

    1

     

     

     

     

    8 клас

    Українська література

    Тема уроку

    Год.

    Дата

     

    Вступ

     

     

    1

    Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо). Аналіз художнього твору.

    1

     

    2

    Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну

    боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками

    («Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув козак Сірко»).

    1

     

    3

    Пісні про боротьбу проти соціального та національного

    гніту («Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк».

    1

     

    4

    «Чи не той то хміль», «За Сибіром сонце сходить». Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою.

    1

     

    5

    Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи («Засвіт встали козаченьки, «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю...»).

    1

     

    6

    Українські народні думи – героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Кобзарі та лірники – виконавці народних дум (О.Вересай, Г.Гончаренко, М.Кравченко та ін.), сучасні виконавці: В. та М.Литвини, В.Нечема.

    1

     

    7

    Національна капела бандуристів України. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму.

    ТЛ: думи

     

     

    8

    «Маруся Богуславка». Морально-етична проблематика. Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі т а становищем дружини турецького вельможі.

    1

     

    9

     «Маруся Богуславка». Образ української полонянки Марусі.

    1

     

    10

    «Буря на Чорному морі». Символ гріхопадіння і порятунку через усвідомлення покаяння. Узагальнення й систематизація знань з теми «Усна народна творчість».

    1

     

    11

    Позакласне читання.  Читання народних дум.

    1

     

    12

    Контрольна робота № 1. Усна народна творчість (тест)

    1

     

    13

    Аналіз контрольної роботи . «Слово про похід Ігорів». Давньоруська пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа «Слова...».

    1

     

    14

    «Слово...» Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму.

    1

     

    15

    «Слово...» Символічно-міфологічні образи та їхнє

    значення. Фольклорні мотиви у творі. Мова поеми.

    1

     

    16

    Виразне читання . «Слово...» Роль пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни.

    1

     

    17

    РМ№1. Усна характеристика образів поеми «Слово про похід Ігорів».

    1

     

    18

    Тарас Шевченко. «Думи мої, думи мої». Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, перебування в казематі, заслання .

    ТЛ: філософська лірика

    1

     

    19

    Т. Шевченко. «Ой три шляхи широкії».

    1

     

    20

    Усвідомлення власної місії поета. «Мені однаково, чи буду» (з циклу «В казематі»). Роздуми автора про власну долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю.

    1

     

    21

     Т. Шевченко. «Минають дні, минають ночі»

    1

     

     

    ТЛ: силабо-тонічне віршування (рими, стопи, віршовий розмір). Ідейно-художній аналіз поезій Т.Г.Шевченка.

     

     

    22

    Виразне читання. Твори Т.Шевченка.

    1

     

    23 - 24

    Контрольна робота №2 ( твір за творчістю Т.Шевченка)

    2

     

    25

    Аналіз контрольного твору. І. Франко. Короткі відомості про письменника. «Іван Вишенський». Історична правда та художній вимисел у творі.  ТЛ: історична поема.

    1

     

    26

    І. Франко. «Іван Вишенський». Постать українського мислителя XVII ст. і художній образ у творі. Проблема морального вибору людини, її втеча від неприйнятного буттєвого світу.

    1

     

    27

    Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви. «Ви щасливі, пречистії зорі», «Хотіла б я піснею стати».

    1

     

    28

    Тема гармонійного єднання людини з природою. («Давня весна»). Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. («Давня весна»).

    1

     

    29

     

    Проблеми і мотиви: роль митця в суспільсьві, служіння музі і народові, суть людського щастя, вдячності («Давня казка»). Порівняльна характеристика образів (Поета і Бертольда), складання плану порівняльної характеристики.

    1

     

    30

    РМ№2. Письмова характеристика образів поеми «Давня казка». Узагальнення й систематизація знань з теми «Світ української поезії».

    1

     

    31

    Контрольна робота № 3. Світ української поезії (тест).

    1

     

    32

    Аналіз контрольної роботи. Позакласне читання. Т.Шевченко «Кобзар»

     1

     

    33

    Позакласне читання. Література рідного краю. Поезія земляків.

    1

     

    34

    В.Сосюра. Патріотичні та інтимні мотиви творів поета. Щирість його ліричного самовираження. Образ України, ідея нерозривної єдності людини з рідною землею, алегоричність образів («Сад»). Патріотичний пафос поезії «Любіть Україну!» «Васильки» - взірець інтимної лірики

    ТЛ: інтимна лірика, віршовані розміри

    1

     

    35

    Виразне читання. В.Сосюра «Любіть Україну!» .

    1

     

    36

    Б.Олійник. Народне визнання сучасного українського поета. Вічна проблема життєвого вибору, стоїчної поезії. «Вибір».

    1

     

    37

     Б.Олійник «Ринг». Філософія чину і мудрості у творах Б.Олійника.

    1

     

    38

    В.Підпалий. Щирість патріотичних почуттів ліричного героя у вірші «Тиха елегія».

    1

     

    39

    В. Підпалий. «Запросини». Оптимізм, впевненість у правильності обраного шляху.

    1

     

    40

    Іван Малкович. «3 янголом на плечі». Глибокі

    роздуми сучасного поета про те, якою повинна бути людина.

     

    1

     

    41

    Іван Малкович. «Свічечка букви ї», «Музика, що пішла». Узагальнення й систематизація знань з теми «Світ української поезії».

    1

     

    42

    Контрольна робота № 4. Світ української поезії (тест).

    1

     

    43

    Аналіз контрольної роботи. І. Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга XIXст., про театр «корифеїв». Трагікомедія «Сто тисяч».

    1

     

    44

    І. Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням наживи. ТЛ: драматичний твір, комедія, трагікомедія.

    1

     

    45

    І. Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема влади грошей. Засоби сатиричного змалювання.

    1

     

    46

    І. Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Характеристика дійових осіб твору.

    1

     

    47

    РМ№3. Письмовий твір за змістом п’єси «Сто тисяч».

    1

     

    48

    М.Коцюбинський. «Дорогою ціною» (скорочено). Пригодницький, романтичний сюжет повісті. Вічний тип шукача правди. Робота з текстом повісті.

    1

     

    49

    Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької наруги – протест проти будь-якого насильства над людиною.

    1

     

    50

    Виразне читання. Уривки повісті М.Коцюбинського «Дорогою ціною».

    1

     

        51        

    Осип Назарук. «Роксоляна» (скорочено). Події історичної доби ХVІ ст., історична правда і художня вигадка в повісті. Робота з текстом твору. Проблема служіння Богу і людям, кохання і служіння народові в історичній повісті.

    1

     

    52

    Незалежна вдача, щирість у стосунках з людьми, природний розум і врода Роксолани.

    1

     

    53

    РМ№4. Дискусія «Якою повинна бути дружина державного діяча?». Узагальнення й систематизація знань з теми «Творчість І.Карпенка-Карого, М.Коцюбинського та О.Назарука».

    1

     

    54

    Контрольна робота № 5. Творчість І.Карпенка-Карого, М.Коцюбинського та О.Назарука. (тест)

    1

     

    55

    Аналіз контрольної роботи. В. Дрозд. Іронічна алегорично-химерна проза сучасного прозаїка «Ирій».

    1

     

    56

    В. Дрозд. «Ирій» — химерна повість про неповторний світ юності.

    1

     

    57

     В. Дрозд. «Ирій». Поєднання уявного з реальним у творі.

    1

     

    58

    В. Дрозд. «Ирій». Вічне і швидкоплинне в житті людини.

     

     

    59

    В. Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві, її знеосіблення.

     

     

    60

    Позакласне читання.  О.Гончар «Бригантина».

    1

     

    61

    В.Самійленко. Коротко про митця. Робота над змістом творів «На печі», «Не вмре поезія...» Засоби творення гумору та сатири. Сатирична іронія віршів. ТЛ: гумор і сатира, антитеза, іронія

    1

     

    62

    В.Самійленко. Гумор і сатира поета як поштовх до роздумів про справжній патріотизм, самовідданість, порядність та лицемірство, пристосуванство людини.

    1

     

     63 - 64

    О.Чорногуз. Збірка оповідань «Веселі поради». «Як вибирати ім’я», «Як поводитись у кіно». Робота з текстом.

    2

     

    65

    Позакласне читання. Остап Вишня «Мисливські усмішки».

    1

     

    66

    Позакласне читання. Література рідного краю. Усмішки Остапа Вишні.

    1

     

    67

    Контрольна робота № 6(твір за творчістю В.Дрозда. Український гумор і сатира).

     

     

    68

    Аналіз контрольного твору.

     

     

    69

    Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення.

    1

     

    70

     

     

     

    Категорія: Мои статьи | Додав: admin (20.11.2014)
    Переглядів: 988 | Рейтинг: 0.0/0
    Коментарів: 0
    avatar
    Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2025