|
Вступ
|
|
|
1
|
Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо). Аналіз художнього твору.
|
1
|
|
2
|
Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну
боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками
(«Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув козак Сірко»).
|
1
|
|
3
|
Пісні про боротьбу проти соціального та національного
гніту («Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк».
|
1
|
|
4
|
«Чи не той то хміль», «За Сибіром сонце сходить». Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою.
|
1
|
|
5
|
Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи («Засвіт встали козаченьки, «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю...»).
|
1
|
|
6
|
Українські народні думи – героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Кобзарі та лірники – виконавці народних дум (О.Вересай, Г.Гончаренко, М.Кравченко та ін.), сучасні виконавці: В. та М.Литвини, В.Нечема.
|
1
|
|
7
|
Національна капела бандуристів України. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму.
ТЛ: думи
|
|
|
8
|
«Маруся Богуславка». Морально-етична проблематика. Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі т а становищем дружини турецького вельможі.
|
1
|
|
9
|
«Маруся Богуславка». Образ української полонянки Марусі.
|
1
|
|
10
|
«Буря на Чорному морі». Символ гріхопадіння і порятунку через усвідомлення покаяння. Узагальнення й систематизація знань з теми «Усна народна творчість».
|
1
|
|
11
|
Позакласне читання. Читання народних дум.
|
1
|
|
12
|
Контрольна робота № 1. Усна народна творчість (тест)
|
1
|
|
13
|
Аналіз контрольної роботи . «Слово про похід Ігорів». Давньоруська пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа «Слова...».
|
1
|
|
14
|
«Слово...» Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму.
|
1
|
|
15
|
«Слово...» Символічно-міфологічні образи та їхнє
значення. Фольклорні мотиви у творі. Мова поеми.
|
1
|
|
16
|
Виразне читання . «Слово...» Роль пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни.
|
1
|
|
17
|
РМ№1. Усна характеристика образів поеми «Слово про похід Ігорів».
|
1
|
|
18
|
Тарас Шевченко. «Думи мої, думи мої». Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, перебування в казематі, заслання .
ТЛ: філософська лірика
|
1
|
|
19
|
Т. Шевченко. «Ой три шляхи широкії».
|
1
|
|
20
|
Усвідомлення власної місії поета. «Мені однаково, чи буду» (з циклу «В казематі»). Роздуми автора про власну долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю.
|
1
|
|
21
|
Т. Шевченко. «Минають дні, минають ночі»
|
1
|
|
|
ТЛ: силабо-тонічне віршування (рими, стопи, віршовий розмір). Ідейно-художній аналіз поезій Т.Г.Шевченка.
|
|
|
22
|
Виразне читання. Твори Т.Шевченка.
|
1
|
|
23 - 24
|
Контрольна робота №2 ( твір за творчістю Т.Шевченка)
|
2
|
|
25
|
Аналіз контрольного твору. І. Франко. Короткі відомості про письменника. «Іван Вишенський». Історична правда та художній вимисел у творі. ТЛ: історична поема.
|
1
|
|
26
|
І. Франко. «Іван Вишенський». Постать українського мислителя XVII ст. і художній образ у творі. Проблема морального вибору людини, її втеча від неприйнятного буттєвого світу.
|
1
|
|
27
|
Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви. «Ви щасливі, пречистії зорі», «Хотіла б я піснею стати».
|
1
|
|
28
|
Тема гармонійного єднання людини з природою. («Давня весна»). Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. («Давня весна»).
|
1
|
|
29
|
Проблеми і мотиви: роль митця в суспільсьві, служіння музі і народові, суть людського щастя, вдячності («Давня казка»). Порівняльна характеристика образів (Поета і Бертольда), складання плану порівняльної характеристики.
|
1
|
|
30
|
РМ№2. Письмова характеристика образів поеми «Давня казка». Узагальнення й систематизація знань з теми «Світ української поезії».
|
1
|
|
31
|
Контрольна робота № 3. Світ української поезії (тест).
|
1
|
|
32
|
Аналіз контрольної роботи. Позакласне читання. Т.Шевченко «Кобзар»
|
1
|
|
33
|
Позакласне читання. Література рідного краю. Поезія земляків.
|
1
|
|
34
|
В.Сосюра. Патріотичні та інтимні мотиви творів поета. Щирість його ліричного самовираження. Образ України, ідея нерозривної єдності людини з рідною землею, алегоричність образів («Сад»). Патріотичний пафос поезії «Любіть Україну!» «Васильки» - взірець інтимної лірики
ТЛ: інтимна лірика, віршовані розміри
|
1
|
|
35
|
Виразне читання. В.Сосюра «Любіть Україну!» .
|
1
|
|
36
|
Б.Олійник. Народне визнання сучасного українського поета. Вічна проблема життєвого вибору, стоїчної поезії. «Вибір».
|
1
|
|
37
|
Б.Олійник «Ринг». Філософія чину і мудрості у творах Б.Олійника.
|
1
|
|
38
|
В.Підпалий. Щирість патріотичних почуттів ліричного героя у вірші «Тиха елегія».
|
1
|
|
39
|
В. Підпалий. «Запросини». Оптимізм, впевненість у правильності обраного шляху.
|
1
|
|
40
|
Іван Малкович. «3 янголом на плечі». Глибокі
роздуми сучасного поета про те, якою повинна бути людина.
|
1
|
|
41
|
Іван Малкович. «Свічечка букви ї», «Музика, що пішла». Узагальнення й систематизація знань з теми «Світ української поезії».
|
1
|
|
42
|
Контрольна робота № 4. Світ української поезії (тест).
|
1
|
|
43
|
Аналіз контрольної роботи. І. Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга XIXст., про театр «корифеїв». Трагікомедія «Сто тисяч».
|
1
|
|
44
|
І. Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням наживи. ТЛ: драматичний твір, комедія, трагікомедія.
|
1
|
|
45
|
І. Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема влади грошей. Засоби сатиричного змалювання.
|
1
|
|
46
|
І. Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Характеристика дійових осіб твору.
|
1
|
|
47
|
РМ№3. Письмовий твір за змістом п’єси «Сто тисяч».
|
1
|
|
48
|
М.Коцюбинський. «Дорогою ціною» (скорочено). Пригодницький, романтичний сюжет повісті. Вічний тип шукача правди. Робота з текстом повісті.
|
1
|
|
49
|
Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької наруги – протест проти будь-якого насильства над людиною.
|
1
|
|
50
|
Виразне читання. Уривки повісті М.Коцюбинського «Дорогою ціною».
|
1
|
|
51
|
Осип Назарук. «Роксоляна» (скорочено). Події історичної доби ХVІ ст., історична правда і художня вигадка в повісті. Робота з текстом твору. Проблема служіння Богу і людям, кохання і служіння народові в історичній повісті.
|
1
|
|
52
|
Незалежна вдача, щирість у стосунках з людьми, природний розум і врода Роксолани.
|
1
|
|
53
|
РМ№4. Дискусія «Якою повинна бути дружина державного діяча?». Узагальнення й систематизація знань з теми «Творчість І.Карпенка-Карого, М.Коцюбинського та О.Назарука».
|
1
|
|
54
|
Контрольна робота № 5. Творчість І.Карпенка-Карого, М.Коцюбинського та О.Назарука. (тест)
|
1
|
|
55
|
Аналіз контрольної роботи. В. Дрозд. Іронічна алегорично-химерна проза сучасного прозаїка «Ирій».
|
1
|
|
56
|
В. Дрозд. «Ирій» — химерна повість про неповторний світ юності.
|
1
|
|
57
|
В. Дрозд. «Ирій». Поєднання уявного з реальним у творі.
|
1
|
|
58
|
В. Дрозд. «Ирій». Вічне і швидкоплинне в житті людини.
|
|
|
59
|
В. Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві, її знеосіблення.
|
|
|
60
|
Позакласне читання. О.Гончар «Бригантина».
|
1
|
|
61
|
В.Самійленко. Коротко про митця. Робота над змістом творів «На печі», «Не вмре поезія...» Засоби творення гумору та сатири. Сатирична іронія віршів. ТЛ: гумор і сатира, антитеза, іронія
|
1
|
|
62
|
В.Самійленко. Гумор і сатира поета як поштовх до роздумів про справжній патріотизм, самовідданість, порядність та лицемірство, пристосуванство людини.
|
1
|
|
63 - 64
|
О.Чорногуз. Збірка оповідань «Веселі поради». «Як вибирати ім’я», «Як поводитись у кіно». Робота з текстом.
|
2
|
|
65
|
Позакласне читання. Остап Вишня «Мисливські усмішки».
|
1
|
|
66
|
Позакласне читання. Література рідного краю. Усмішки Остапа Вишні.
|
1
|
|
67
|
Контрольна робота № 6(твір за творчістю В.Дрозда. Український гумор і сатира).
|
|
|
68
|
Аналіз контрольного твору.
|
|
|
69
|
Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення.
|
1
|
|
70
|
|
|
|